juuni 16, 2007

Web 2.0

Viimased aasta-paar on kogunud populaarsust mõiste Web 2.0. Mille poolest erineb see nn tavalisest, staatilisest, veebist? Tehnoloogilist revolutsiooni ju pole toimunud. Kõik saidid, mis on eelmainitud mõistega sildistatud, on tegelikult vana tehnoloogiat osavalt kombineerinud. On toimunud sujuv evolutsioon, mille üheks käimatõmbajaks oli AJAXi massiline levik. Sotsiaalmeedia ja veebikogukondade esiletõus. Millised oleks siis suuremad ja edukamad uue veebi suunanäitajad...

Flickr - Fotode jagamine. Võrdluseks Picasa.
Del.icio.us - Jaga oma brauseri järjehoidjaid, sildista neid ja otsi teiste omade seast märkasõnade järgi. Üks algne populaarsuse põhjus on muidugi ka kavalalt valitud domeen.
Digg - Jaga leitud uudiseid või muid netikurioosumeid. Ehk siis teisisõnu on esilehel netihoolikute poolt sõelale jäänud leiud. Võrdluseks Reddit.
Meebo - Veebipõhine keskkond, kus saad kasutada nii MSN'i, Google Talki või muu laialtlevind protokollil tuginevat veebiklienti. Võrdluseks Campfire.
Last.fm - Audioscrobblerist välja kasvanud mitmekesine muusikaportaal.
LibaryThing - Kataloogi oma raamatud ja vestle huvigruppides.
Wakoopa - Koht, kus kaotad tarkvaralise privaatsuse.
Populaarsust üritavad ka võita ka nn online-töölauad. Näiteks Goowy, Desktoptwo ja EyeOS.
Ja muidugi nüüdseks Google poolt omandatud videote jagamise sait YouTube. Võrdluseks kasvõi MetaCafe.

Ja palju teisi veebiteenuseid, mida surutakse meelevaldselt uue ja popi nime alla. On loodud isegi üsna humoorikas Web 2.0 validaator ja sait mis üritab mõõta teiste saitide populaarsust.

Ühesõnaga - muutund pole midagi muud peale selle, et nüüd loovad toimetajate asemel just kasutajad sisu ja väärtuse. Ja kui ei tööta enesetsensuur, siis lihtsalt su "feim" langeb. Ja see on ju hea.. või ei?

#779320
please describe web 2.0 to me in 2 sentences or less.
you make all the content. they keep all the revenue.

1 kommentaar:

  1. Heh, paarile asjale siit polnud enne sattundki.

    VastaKustuta